donderdag 12 januari 2017

Mijn moeder zei vroeger....

Mijn moeder zei vroeger altijd tegen me, wanneer we op pad gingen "Ben je naar de wc geweest?" nou lieve lezers, ik snap nu waarom! Zo straks ging ik even naar de Kruidvat om daar een cadeaubon te verzilveren en ik moest nog iets hebben van de hamstergigant.

Op de heenweg was er niets aan de hand. Ik speelde Pokémon Go mdat ik graag mijn 10 kilometer ei uit wilde laten komen én omdat ik graag een Abra wilde vangen. Dat ei is helaas nog niet uitgekomen maar ik had mijn Abra. Ik wilde met een diepe lage stem brullen "Ik ben de Abra-catcher" maar dat leek me niet zo een goed idee.

Afijn, ik heb nog een gym overgenomen dus helemaal in de gloria stoof ik de Kruidvat binnen. Ik vroeg aan het meisje achter de kassa of zij de VVV-geschenkenbon accepteren en dat deden ze. Zodoende ging ik even bij de make-up kijken of daar nog iets van mijn gading lag en toen gebeurde het. Ik moest dus plassen. Omdat ik normaliter het prima een tijdje op kon houden besteedde ik er niet echt aandacht aan. Wat heet, ik zorgde nog voor ravage door een potje oogschaduw uit mijn klauwen te laten vallen. Dit vervolgens netjes gemeld. Logisch, iedereen had het gezien. Ik ben ook zo onhandig. Als een soort Hans Klok begint alles in omgeving spontaan te bewijzen wat de werking van de zwaartekracht inhoudt.

Goed, met mijn buit ging ik nog even naar de AH. Gauw gauw, ik weet immers waar alles staat. Mikte ik nog even een pak babydoekjes in mijn tassie. Nou, de druk op de ketel werd snel opgevoerd. Alsof je een thermometer in kokend water zet. Ik had voor mijzelf een mantra. "niet lachen" "niet lachen" lachen is namelijk funest wanneer je blaas op knappen staat. Als een soort van Tsunamie komt het dan allemaal naar buiten. Ik liep alsof ik een soort van spasme had met gekruiste benen richting mijn huisje.

Zie maar eens om met gekruiste benen een trap te beklimmen. Ik had mijn mantra veranderd in "puffen, niet persen" Foei!Als een volleerd zwangerschapsgymnastiekjuf liep ik dus puffend de trap op. Gauw de boks los en laat de bevalling maar beginnen.

Dus lieve lezers, soms zijn de adviezen die ouders ons gaven of geven best nuttig. Altijd eerst even naar de wc voor je de wijde wereld intrekt. Mannen kunnen snel even tegen een boompje gaan staan maar wij vrouwen kunnen ons zitvlees moeilijk achter een buxus parkeren. Stel je voor dat je wordt betrapt, dan denkt men meteen dat het volle maan is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...