dinsdag 31 oktober 2017

Sporten met Eef deel 4

Vandaag was de bende van ellende flink uitgedund daar sommige leden nevenpraktijken hadden. Daar heb ik een theorie over, hoe minder zielen, hoe meer vreugde per ziel.

Onder dat motto trokken we weer ten strijde. Het hek dilemma was hot item. Ook in onze bende-app. Niemand zag er heil in om zich weer over het hekwerk te hijsen. Ik nog het minst. Het fiasco van vorige week staat nog vers in mijn geheugen gegrift.

Zo gingen wij in looppas richting de fontein bij Talamini. Daar barstte het feestje los. Tijd om het humani corporis op te warmen. Het was vandaag best frisjes dus tijd voor de lange broek. De enige actie in het centrum van Almelo waren wij. Hupsend, huppelend, knietje gevend enz. Het was een waar schouwspel echter met dit gure weer was er amper tot geen hond op straat. De natie zat gedwee bij de haard.

Vervolgens gingen we in een hogere versnelling richting het gemeentehuis. Uiteraard ging dit gepaard met een hoop geklets. Over het wel en wee van mijn hand, kinderen, het Italiaanse bloed van onze bendeleider en nog meer random zaken.

We waanden ons weer in IKEA-sferen. Immers mochten we weer planken. IKEA is inherent verbonden aan plankjes. Vraag maar aan Youp van het Hek. Na het planken gingen opdrukken. Dat vond mijn hand niet fijn. Doorbijten maar. Terwijl wij met deze geheel charmante oefening bezig waren zette onze bendeleider dat op de gevoelige plaat. Oef! We deden ook nog de supermanoefening. Die kon ik slechts deels uitvoeren. Als laatste nog een soort opdrukoefening gedaan waarbij je in de zithouding zit.

Pimpelpaars aangelopen keerden we praktijkwaarts. Om ons echte avonturiers te voelen begon het te regenen. Hij is fijn. Daar waar het stadsvervoer samenkomt stonden wij onze kuiten te trainen, op onze tanden te bijten en te denken aan wat nog komen ging. Met onze bendeleider weet je het maar nooit. Verder ons landingsgestel nog aan een laatste training training onderworpen en door naar de laatste ronde. U raadt het al, het elastieken.

Dit keer werd het rubber niet om onze enkels gespannen maar mochten we er aan trekken. Biceps trainen. Theezakjes strak spannen, oerkreten uitslaan. Gaan voor die banaan. Ik ging voor de peer daar ik banaan een ware verschrikking vind.

Precies om 20:00 arriveerden we bij ons hoofdkwartier. Helaas voor mij twee weken geen training. Omdat ik Tenerife onveilig ga maken. Op naar de Spaanse kust. Dus lieve lezers, u zult het even zonder de sportblogs moeten stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...