dinsdag 17 oktober 2017

Sporten met Eef deel 2

Vanavond was het weer zover. Nadat ik twee eieren had verorberd was het tijd om weer in actie te schieten. Mijn fsyio was ook weer present. Volgens mij draait die beste man meer uren dan dat de wind hemden heeft gedroogd.

Ons bende van ellende was wel gekrompen tot een 4 vrouwsformatie waarvan 1 nieuw bende lid. Collectief geveld door de griep. De harde kern ging vanavond weer de strijd aan met elastieken, verzuring, bankjes, zwaartekracht enz.

We begonnen onze tocht vol volle moed terwijl we het ach en wee van onze geleden spierpijn bespraken. Gelukkig, ik was niet de enige die last van spierpijn had. Gedeelde smart is immers halve smart.

De eerste oefeningen bestonden uit oefeningen met een elastiek. Het betere sjor en strek werk. Met wat gepuf en gezucht hebben we dat tot een goed einde gebracht. Alles onder scherp toezicht van Arendsoog. Even sjoemelen is er niet bij want hij ziet alles. Op de houding wordt ook gelet. Sporten onder goede begeleiding en dat voor een fijn prijsje. Daar teken ik voor. Heb ik later vanavond ook gedaan maar dat terzijde.

Door in looppas naar de bankjes. Een van de bendeleden had nog met de gemeente gebeld om ze te laten verwijderen maar helaas. Dus konden we weer zwoegen en zweten tot we purper zagen. Gelukkig was het aarde donker en zagen mijn sportkompanen mijn gestuntel niet. De mensen van de SEH hielden hun adem in. Nog 3 kwartier te gaan in extra staat van paraatheid. Daarna kon er weer geklaverjast worden.

Ondertussen lagen we half op apegapen maar de trossen waren los dus in volle vaart terug naar de praktijk van Aart en dat rijmt. Nog een paar laatste oefeningen gedaan wederom in het serene licht van de kerk.

Eenmaal terug in de kleurrijke praktijk (waar in december een schitterende kerstboom prijkt) hebben de bendeleden en ik ons ingeschreven. Hoppa! Recht zo die gaat. Voordat ik naar huis ging nog de bolide van één van onze bendeleden bewonderd. Zo, nou, dat is me een strakke bak die alle andere strakke bakken overbodig maakt. Wat een beest van een auto. Echt een plaatje. Gewoon brute kracht onder de kap en een robuust uiterlijk.

Met een voldaan gevoel huiswaarts gekeerd. Het was weer helemaal top. Lijkt het jou nou ook vet hip om mee te doen? Je weet hoe je me kan bereiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...