donderdag 12 oktober 2017

De slag bij Waterloo

Ha die Karin,

Nou hij is niet meer zo van z'n roodkoperen hoor. Ik had je toch verteld dat ik een soort van ging bootcampen? Nou dat heb ik geweten.

Dinsdag had ik dus die CGT. Het was echt grafweer. Ik dacht dat het andersomdag was. Dat, toen ik ontwaakte het nacht was. Bleek niet zo te zijn gelukkig. Anders had ik achteruit moeten rijden en daar ben ik beslist geen ster in.

Over achteruit gesproken. Doordat ik vorig jaar foutieve gegevens heb doorgegeven denken ze bij het nutsbedrijf dat mijn telwerken achteruit lopen. Ik zei nog dat ik niet aan illegale praktijken deed op het het smokkelen van Mummelman na maar ze wilden een keiharde bewijslast. Zo geschiedde.

Afijn het bootcampen, daar heb je al het één en het ander over kunnen lezen. Ik was de jongste, de dikste en de onhandigste. Eigenlijk was een optreden als clown bij Circus Renz beter aan mij besteed maar ik ben allergisch voor kamelen.

De dag na de buitentraining kon ik wel voelen dat ik iets had gedaan. Gewoon zo een fijn gevoel van noeste arbeid te hebben verricht. Bij een kennisje op bezoek geweest en wild enthousiast begroet door haar hond. Een halve liter koffie weg gewerkt met moed beleid en trouw. Oké suiker en melk.

Die avond thema-bijeenkomst veiligheid binnen de GGZ. Joh, je hebt mensen die uren boeiend kunnen vertellen over het liefdesleven van de naaktslak ten tijde van de winterslaap en je hebt mensen die oersaai over boeiende onderwerpen kunnen kletsen. Daar kan geen slaaptablet tegenop. Laat dat soort mensen een cassettebandje inspreken en als je niet kan slapen, hop even afspelen en voila. Je ligt in coma.

Maar toen! Donderdag ik werd wakker vroeg mezelf af.... heb ik vannacht de slag bij Waterloo gestreden? Ik was van kruin tot enkel stijf als een plank en alles deed me toch een partij pijn. Ik verkeerde aan een mannengriep grenzende staat van ontbinding. Met moeite uit bed gekropen, pijnstillers genomen, gedoucht en nog even geslapen.

Nog wel even gewandeld met de begeleider. Hij vraagt eigenlijk nooit echt door. Omdat ik iemand ben uit wie je soms alles moet trekken is dat een iet wat wonderlijke combinatie.

Het is nu 02:00 en de spierpijn die in de loop van de dag afnam is nu in alle hevigheid terug. Hij is fijn.

Ik zag dat je weer voorzichtig wat werkzaamheden verricht voor de popo? Lekker bezig. Eigenlijk moeten ze jou ala de paus in zo een pausmobiel door de wijk rijden terwijl je leg. Kan je meteen de boel observeren. Goed idee of goed idee?

Liefs en tot volgende week

Eef

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...