vrijdag 3 maart 2017

Normen en waarden

Hallo lezers,

Ik vraag me soms echt af waar het naar toe gaat met onze samenleving. We wijzen wel met ons vingerend naar schelde Marokkanen maar let op!

Op een Facebookpagina van een autobedrijf uit de Harberinkhoek verscheen een bericht dat barstte van de fouten. Tja, niet iedereen is behept met taalvaardigheden. Het enige wat ik onder het bericht heb gepost is dat er veel spelfouten in zaten. Een benoeming van een feit waar geen waardeoordeel aan kleefde.

Wat ik vervolgens over mij heen kreeg is echt te bizar voor woorden. Kennelijk voelt men zich direct aangesproken. We leven helaas in een maatschappij waarin we over alles  en iedereen iets mogen zeggen maar zodra iemand iets over ons zegt dan luisteren we niet meer, gaan de dialoog niet aan en alle vormen van fatsoen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Zo ben ik uitgescholden voor trol. Een van de mensen die had gereageerd had namelijk al mijn profielfoto's uit zitten zoeken om vervolgens een stokoude foto van een feestje te posten tussen de reacties. Met de bijbehorende tekst of ze "zo iemand" wel serieus moesten nemen.

Moet ik iemand serieus nemen die intelligentie refereert aan uiterlijk?

Degene die mij trol noemde heb ik hier netjes voor bedankt en verteld dat ik dankzij mijn rol in Harry Potter wereld beroemd ben geworden.

Iemand die iets zei over een kort en pittig kapsel heb ik uit de droom geholpen door te zeggen dat ik mijn haar heb laten groeien sinds Miss Etam failliet is en mijn bakfiets is gestolen.

Ik weet niet wat ik erger vind. De complete verwoesting van de Nederlandse taal of het feit dat men tegenwoordig 0,0 kritiek aanvaardt en er vrolijk op los scheldt. Het is nog wachten tot de eerste bedreiging de revue passeert.

Als je nou schokkende dingen schrijft of aanstootgevende dingen, dan kan ik me voorstellen dat je heel wat over je heen krijgt maar als men al losgaat op zo een simpel berichtje dan voorzie ik donkere wolken boven de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...