dinsdag 21 maart 2017

Zo kan het niet verder

Hallo lieve lezers,

Het is nacht, niet een beetje nacht maar gewoon hartstikke nacht. Eigenlijk zou ik al moeten slapen maar ik zit met een probleem in mijn maag. Of eigenlijk in mijn hoofd. Dat is niet gemakkelijk. Ik moet voor mijzelf een keuze maken die ik eigenlijk helemaal niet wil maken maar mijn verstand zegt me dat het beter is. Beter voor mij, beter voor die ander.

Dat klinkt allemaal zwaar, alleen dat is het niet. De keuze valt me zwaar maar soms moet je realistisch zijn. Soms moet je tot de conclusie komen dat je moet kiezen voor je eigen ontwikkeling ook al is dit wellicht vet egoïstisch.

Ik heb nu het gevoel dat ik in een cirkeltje blijf draaien en dat doet me geen goed. Ik word er onrustig van en het maakt dat ik ga piekeren. Ik voel me onbegrepen en dat is een naar gevoel. Soms kan je de ander domweg niet uitleggen hoe iets voor je werkt. Ik hou er niet van om mij in zekere zin machteloos te voelen. Ik hou er niet van om de regie niet in eigen hand te hebben.

Het is nog wel een proces dat ik vorm moet gaan geven, ik weet alleen niet goed hoe. Ik besef nu hoe gevaarlijk kwetsbaarheid kan zijn. Ik besef nu waar men mij voor waarschuwde. Soms moet je eerst op je muil gaan eer je dit soort dingen gaat beseffen. Het gevoel hebben dat ik klem zit bevalt me niet. Het beknopt mijn vrijheid en daar hou ik niet zo van.

Een goeie vriendin wees me er al op dat ik alert moet blijven. Ze heeft gelijk. Alleen iemand afwijzen is wel heel erg moeilijk. Ik ben niet het type dat mijn medemens moedwillig wil kwetsen maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Mensen zijn welkom in mijn bubbel maar ik wil niet gevangen zitten in de jouwe. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik niet ik kan zijn.

Zo heeft de ene keuzestress in de winkel, zo heb ik nu keuze stress betreft een ingewikkelde situatie. Soms moet je tot de conclusie komen dat iets niet loopt. Zand in het mechanisme... Hoe maak je zoiets bespreekbaar? Hoe uit je zoiets zonder de ander te kwetsen? Ik ben iemand die heel veel accepteert maar soms moet je helaas een streep trekken. Wie is er nou voor wie?

Het is tijd om te gaan slapen,

Bedankt voor het lezen en tot gauw!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...