zaterdag 17 december 2016

Vunzige markt

Hallo lieve lezers!

Vanmorgen was het doel om met een geldig treinkaartje in de trein te stappen om in Deventer weer uit te stappen. Helaas beste betreurden, dat liep anders dan gepland. Ik stond totaal beteuterd bij de incheckpaal voor paal! Ik had namelijk het verkeerde kaartje bij me. Dom ding!

Ik heb toen Ruud maar bericht dat ik in rouw gedompeld was. Ruud kwam vervolgens naar Almelo maar omdat hij nog niet in Almelo was gearriveerd besloot ik een haring te gaan eten. Lekker, van Reinerink! Nadat ik dit beestje had verslonden bedacht ik me dat het wel leuk kon zijn om Pokémon Go weer te gaan spelen en eens een rondje te lopen over de Almelose markt. O jongens wat enorm!

Het was in elk geval druk! Je komt dan de meest vreemde figuren tegen. Zo was er een dame die een heel gesprek voerde met de kwakjes in bakjes die daar stonden om te proberen. Ze dacht kennelijk ook aan de boer in Gouda want ze maakte een rondje om het tafeltje waarbij schaap het veld moest ruimen. "Sorry mevrouw dat ik me in uw loopbaan bevond." Terwijl ik me een weg baande door de winkelende menigte ving ik zowaar ook nog wat leuks. Bij de worstenkoning wist ik heel elegant een plakje worst mee te jatten. Lekker hoor, vooral na zo een haring.

Afijn daarna nog even naar de Gamemania. Twee games gekocht voor het exorbitante bedrag van 2 euro. Kreeg ik ook nog een pasje. Zijn trouwens tweedehands games maar ach, is toch best leuk?

Vervolgens naar de Kik. Nou daar hing een lagerdrukgebied waar je U tegen zegt. De dame achter de kassa was zo chagrijnig  dat zelfs lachgas zijn werking zou verliezen en prompt zou muteren naar traangas. Kolere!

Nadat ook die buit binnen was, was het tijd om naar mijn eigen gezeik te gaan luisteren. Op een drafje naar het huis van mijn vader en zijn vrouw. Daar mijn telefoon bijgeladen en niet veel later heb ik Ruud opgehaald van het station.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...