maandag 26 december 2016

Flessenpost

Beste Postnl,

Deze tijd van het jaar is voor jullie ploeteren tot je purper ziet, daar ben ik mij terdege van bewust. Miljoenen mensen die een kaartje sturen met daarop allerlei wensen en kusjes etc.

Dan is er nog van dat straattuig dat brievenbussen opblaast waardoor alle post als een soort van sneeuw door de lucht dwarrelt. Ook dát is iets waar jullie als bedrijf mee te kampen hebben.

Ik begrijp dus dat alles niet zo verloopt zoals dat gebruikelijk is. Wat ik echter niet begrijp is dat sommige poststukken zolang onder weg zijn dat wanneer ze (als dat überhaupt al gebeurt) aankomen rechtstreeks naar het Rijksmuseum kunnen of het museum voor oudheidkundige zaken. Jullie beweren dat de post maximaal 4 dagen onder weg is. Daar heb ik vrede mee maar zo lang als nu? Sommige stukken zijn na een week nog niet bezorgd.

Vervolgens krijg ik van jullie een bouwpakket toegestuurd. Een kaart die is verzonden vanuit Duitsland wordt bij mij netjes in twee stukken in een plastic hoesje afgeleverd. Geen excuusbriefje die je normaliter wel krijgt. Waren zeker op? Op Twitter probeerde ik het nog om te buigen naar een grapje door te suggereren dat jullie tegenwoordig ook een snijmachine hebben, weliswaar een slechte maar ach.

Geen reactie. Vervolgens stuurde ik een Tweet over dit poststuk zonder olijke ondertoon en wederom geen reactie. Misschien is het wel niet het doel van jullie Twitteraccount om klachten te beantwoorden? Misschien vinden jullie het nodeloos gezanik? Zeg het maar hoor?!

Ook de derde klacht werd straal genegeerd. U als bedrijf promoot het om kaartjes te sturen. Nu behoor ik tot de natie die deze nostalgie graag in ere wil houden maar dan zal het wel fijn zijn dat de post enigszins op tijd wordt bezorgd en niet als een bootje in de Bermudadriehoek in het eindeloze niets verdwijnt.

Gezien bovenstaande omstandigheden heb ik besloten om nu alvast de kerstkaarten voor komend jaar te versturen. Dan hebt u tijd genoeg om ze te verwerken en kan ik ze in de aanbieding kopen. Lijkt me toch een mooie win-winsituatie. Beetje jammer dat jullie als bedrijf niet zelf met een oplossing komen of een reactie. Het versturen van post wordt steeds duurder en de service steeds slechter. Lijkt me beurstechnisch niet helemaal handig.

Om het toch maar positief af te sluiten heb ik deze brief in een fles gestopt en bij uw hoofdkantoor, zoals u kon merken, door het vensterglas naar binnen gemikt. Zo weet ik zeker dat hij op tijd is bezorgd.

Ik heb er een stoffer en blik achteraan gegooid voor de schade. Gelukkig ben ik WA verzekerd bij Interpolis (die dan wel weer een goede onlineklantenservice hebben) dus komt het met de schade wel goed.

Vriendelijke groeten,

Een boos en ontstemde burger!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...