vrijdag 30 december 2016

Bedankt

Hallo beste lezers!

2016 was voor mij eigenlijk niet echt een leuk jaar. Gelukkig waren er ook leuke en mooie momenten. Zo wil ik een aantal mensen extra bedanken dit jaar. Ik heb een paar anderen op een andere manier bedankt. Zij zijn niet zo van digitale wereld vandaar.

Zo had ik vele gesprekken met Karin de Groen op Facebook en heb ik haar twee keer bezocht in Rotterdam om eens mee te kijken tijdens haar dienst. Dat was heel erg leuk, boeiend en gezellig. Zo breken wij nog ons hoofd over een mysterieus zilveren dingetje op het dashboard aan de bijrijderszijde van een dienstvoertuig. Neen, dat is geen shocker! Het is fijn om te babbelen met iemand die betrokken is. Je wist op te fleuren met foto's van hun K9 eenheid. De verhalen die ontstonden onder een foto van een leeggelopen kerstman... Karin, ik deed het al eerder op karton maar nu ook digitaal! Dankjewel! Je bent een wereldwijf!  Ik beschouw je toch wel als een soort van maatje.

In 2016 ging ik ook dikwijls op bezoek bij Roos en haar kinderschare. Zei Jari in het begin van het jaar nog Euf nu zegt hij Eef. Wat hebben wij ons bewusteloos geroddeld! Wat kan je toch machtig verontwaardigd reageren als ik je loop te stangen. Bedankt dat ik bij jou mijzelf mag zijn inclusief mijn paniekjes. Het is ook zo leuk om met de kinderen om te tutten. Jari en Fayah zijn echt twee (b)engeltjes. Eigenwijs ook, hoe zou dat toch komen? (hap hap hap) dankjewel voor je ontzettend leuke attentie met kerst. Het schaapje hangt in mijn auto! Het bier smaakte goed en de foto prijkt op de kast. Als wij éénmaal bellen dan duurt dat zo een uur. Oeps! Bedankt voor je steun dit jaar en het lekkere eten want koken dat kan je! Zoals Justin heel goed kadaverstaven kan bakken. Dank lieverd!

Lindsy, om jou kan ik zo ontzettend lachen! Wat hebben wij er wat af gelachen zeg. We zijn in de auto soms net Haagse Wil. We hebben toch leuke dingen ondernomen dit jaar en bijzondere dingen. Wéét je nog dat we naar Westerbork waren geweest? Dat was zo indrukwekkend. Op de terugweg stonden we 1.5 uur op te parkeerplaats. Ik riep nog naar de bestuurders, "ze komen dreks met erwtensoep" onze voorliefde voor de Action! Mijn parkieten die je een trauma hebt bezorgd! Mooie ben jij. Natuurlijk je ontzettend leuke verrassing eerder dit jaar. "Schapen scheren" dat was echt super tof! Merci deerne!

Gert, wat moet ik vaak lachen om jouw woordspelingen. Je kan zo geestig uit de hoek komen op Facebook. Sinds kort bellen we soms met elkaar maar dat is altijd heel gezellig. We kunnen overal over babbelen. Zowel over serieuze zaken als over hele luchtige dingen. We kennen elkaar al best lang en vooral digitaal maar door te bellen is het toch anders. Natuurlijk ook bedankt voor de vele potjes Wordfeud. Wij als taalpuristen konden ons collectief groen en geel ergeren aan het taalvandalisme. We konden ons groen en geel ergeren aan types als Sylvana. In 2017 gaan we elkaar ontmoeten. Als dit niet linksom kan, dan maar rechtsom. We hadden ooit op Twitter gekscherend gezegd dat we een biertje zouden gaan drinken, zoiets moet te realiseren zijn. Je bent echt een schat van man Gert en je schrijft echt heel goed.

Hanneke, ik ken niemand die zo recht door zee kan zijn zonder de ander te kwetsen. Je hebt mij wel wat te stellen. Sorry. Je wist me te raken, aan het denken te zetten en dat is ook heel belangrijk. We kregen contact doordat jij op een missie was in het buitenland. Jij was net wakker en in Nederland was het nacht. Je vond het leuk dat ik interesse toonde in je werk en zo ging het balletje rollen. Ik waardeer je oprechtheid ook al was dat soms wel heel moeilijk. Je hebt laten zien dat je naast recht door zee te zijn ook lief en zorgzaam kan zijn en dat siert je. Ik heb diepe bewondering voor wat je allemaal doet, vooral in het buitenland. Ik ben super trots op je!  Sorry dat ik je soms zat te stangen maar je hapt zo leuk! Weet dat ik het nooit of ter nimmer gemeen bedoel. Dankjewel! Ik vind je echt een kanjer.

Grayson, we hebben elkaar dit jaar niet veel gezien maar de momenten dat ik bij jou en Erica was, dat was gezellig! Jij en ik kunnen keten op een manier zoals alleen wij dat kunnen. Ik heb dit jaar keuzes moeten maken omdat dit soms moet. Je weet wel, tussen de één of de ander. Ook al waren sommige dingen voor mij best lastig, toch bleef ik daar wel voor gaan. We kennen elkaar al zo lang en ik vind het mooi om te zien hoe gelukkig je nu bent samen met Erica. Samen een huis, getrouwd, het is je gegund want ik weet dat je dat gewoon graag wilde.

Jan, eigenlijk kennen we elkaar niet maar als ik me rot voelde dan ging ik jouw berichten lezen op Facebook. Je schrijft zo mooi. Je wist zelfs van een iet wat serieuze kwestie toch iets grappigs te maken zonder dat je het schoffeerde. De foto's van het antiek op wielen, je verhalen over M, je leuke berichten over buurtbewoners, fantastisch. Je neemt de burger op jouw eigen manier mee in jouw werkzaamheden en dat vind ik  heel erg leuk. Blijf vooral zo doorgaan.

Justin, dankjewel voor je vertrouwen. Ik heb heel veel respect voor je. Ik weet dat dit jaar voor jou niet heel gemakkelijk was maar toch informeer je regelmatig hoe het met me gaat. Liet je me niet vallen toen de pleuris uitbrak op Twitter en bleven gewoon contact houden. Ik vind je echt een toffe gast en vind het heel knap hoe jij je staande weet te houden. Ik weet zeker dat A super trots op je zal zijn en terecht.

Kalinda, ook jij bedankt voor je vertrouwen en de make-up tips! Je komt er wel meid. Ook jij bedankt dat je me niet liet vallen na die rel. Ik vind het zo fijn voor je dat je samen bent gaan wonen met Justin, dat je nu een eigen bol hebt enz. Het is je gegund meid.


Afijn, natuurlijk ben ik mijn lezers dankbaar dat ze mijn geneuzel elke keer weer lezen. In 2017 ga ik zeker door met het schrijven van allerlei blogs, verhalen en voorbeeld klachtenbrieven.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...