zaterdag 24 december 2016

Het meisje van de Jumbo

Hallo lieve lezers!

Vandaag had ik een briljant idee. Boodschappen doen! Omdat de Jumbo voordelig en goed wc-papier verkoopt besloot ik naar deze supermarkt te gaan. Dat werd een waar avontuur dat nog net niet ontaardde in chaos.

Het was druk! Ik kon, gezien mijn omvang, wel een aanloopje nemen en als een soort van levende bowlingbal iedereen opzij beuken, echter was ik dan geheid de winkel uitgezet. Los van de vele schadeclaims die zouden volgen maar dat terzijde.

De dames achter de kassa droegen allemaal een olijke kerstmuts. Of ze daar zelf nou zo blij mee waren is een tweede. Afijn ik had niet heel veel nodig dus qua inslaan was ik snel klaar. Bij het bier stond een man wat onduidelijke teksten uit te slaan. Hij had iets geniaals bedacht alleen waren de natuurkundige wetten onverbiddelijk, het leven is een tranendal.

Overigens zag alles er nog netjes uit in de winkel. Het was niet alsof er een troep hongerige hyena's lang was getrokken of een kudde waterbuffels. Complimenten aan de Jumbo.

Toen ik eindelijk de kassa had bereikt en de uitgang in zicht kwam besloot ik om toch maar een broodje hamburger mee te nemen naar huis. Gezien de drukte op de parkeerplaats zou het zomaar tot sint juttemes kunnen duren eer ik weer in de bewoonde wereld terecht zou komen. Gelukkig had ik bier en wc-papier bij me. De rest had ik al ingeslagen.

Bij de Jumbo hamburgerstand stond een meisje met uiterste precisie hamburgers te bakken. Ze was op en top geconcentreerd. Uitjes bakken, hamburgers bakken, dat alles voor een troep hongerige wolven die zich hebben ten prooi gegeven aan het boodschappen doen vlak voor kerst.

Gewapend met bier, wc-papier en een hamburger in een papieren zakje drentelde ik naar de auto en toen begon het wachten. Mensen komen overal vandaan, kijken nergens naar en voor je het weet BAM! Biem! aanrijding. Vervolgens was er een oude man die zich voordeed als verkeersregelaar en ging de boel wel even regelen. Oké, als je daar gelukkig van wordt.

Het was dus weer een avontuur op zich. In de Nieuwstraat besloot Jan en alleman om gewoon dubbel te parkeren. Buitengewoon hinderlijk maar ja, in die straat gebeurt dat altijd.

Nu weer thuis, vanmiddag naar mijn vader en zijn vrouw. Ben benieuwd. We gaan kerstavond vieren. Moet ik de knoflooksaus niet vergeten natuurlijk..

Groetjes en fijne feestdagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...