dinsdag 16 januari 2018

Sporten met Eef deel 9

Dag lieve lezers,
Vanavond mochten we ons weer gaan uitsloven. Onze bendeleider, die een functie als maffiabaas ambieert had weer van alles voor ons in petto.

Terwijl ik met een bendelid het wel en wee betreft mijn pony besprak, druppelden de anderen ook binnen. Nou mensen, dat was geen massa opkomst. De helft van onze bende was er niet. Dat is toch best triestig. Kinderen, ze eten niet alleen je koelkast leeg maar ze vreten ook tijd.

Afijn daar gingen we dan, de frisse avond tegemoet. Onze steltloper voorop met onze bende leider. De rest van de meute al kletsende er achteraan. Ik weet nu precies waar er een dubbele lekkage heerst, welke mankementen de tand des tijds met zich meebrengt enzovoorts.

Nou, bij de kerk hielden we halt en daar mochten we springen. Hup naar voren en hup naar achteren. Weet u nog die broek die zo afzakte? Daar is deze nog niet mee gestopt. Dus al springende pogen de boel op de juiste plaatst te houden is beslist een vaardigheid apart.

Daar gingen we weer, op naar de volgende hindernis. Tot mijn groot verdriet vertelde een van onze bendeleden dat Xenos niet meer in Almelo gevestigd is. Tragisch. Aan wie moet ik nu die slome borden met slome teksten geven? U weet wel, teksten als "In dit huis..." afgrijselijk. Als ik zo een bord cadeau zou krijgen zou ik me oprecht afvragen wat ik had misdaan.

Ondertussen was onze bendeleider een deel van de groep kwijt. Die hingen kirrend boven een minuscuul hondje, puppy te zwijmelen. Het is toch ook onvoorstelbaar. Overigens behoorde ik ook tot de kirrende lieden.

Zodoende kwamen terecht in een ondergronds gebeuren met veel spinnenwebben en klaptafels. Aldaar zette onze bendeleider een parcours uit en mochten wij ons voor gek en onwijs uitleven. Daar gingen we hoor, stuk voor stuk met de volle 30% er tegen aan. Geintje. Het was een leuk parcours en ons landingsgestel werd weer aan een proeve van bekwaamheid onderworpen.

Onze bendeleider moest af en toe een sprintje trekken om de verlichting weer te activeren. Kiekem goan!

Als laatste werden onze buikspieren getraind. Daar lagen we dan, trappelend met onze benen in het luchtledige. Het is maar goed dat niemand dat gezien heeft. Of er moesten beveiligingscamera's hangen, dan hebben wij de beveiliging een kostelijke avond bezorgd.

Nou lieve lezers, dat was het weer.

Bedankt voor het lezen














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...