vrijdag 22 september 2017

Sweat yourself an exident.

Lieve Karin,

Daar leg je dan te leggen, mét de wetenschap dat er twee repen 'sjokelaa' in het keukenkassie ook leggen te leggen. Als in die wetenschap de ene leggende de andere leggende fysiek ontmoet... dan komen ze er beiden niet goed van af. Kan je nog volgen?

Zondag ben ik naar de sportschool geweest, een bijzonder heugelijke gebeurtenis. Iet wat paradoxaal is wel het feit dat ik met 't ootootje naar de sportschool ging maar goed. Het was loei druk joh! Vroeger ging men naar de kerk op zondag, bidden dat schoonmoeder deze dag lag te creperen van een één of andere buiktyfus zodat je op je gemak Studio Sport kon kijken. Ja toch, niet dan?

Afijn, ik begin met mijn warming-up. Zweette me de pleuris en zag naast mij een vrouw van ruim de Libellegerechtigde leeftijd een heus bergparcours wegtrappen, daar is de Tour de France niets bij. Zo hé! Ze werd dan ook niet goed. Gek hé op die leeftijd. Gelukkig kwam ze weer een beetje tot d'r positieven anders had ik aanspraak moeten doen op mijn kennis van de EHBO en die is wel ver weg gezonken.

Door naar de krachttraining. Stond daar een gozer te rekken en te strekken. Ik dacht altijd dat mannen niet zo flexibel waren maar deze leek wel op Twisty. Met volle moed er tegenaan. Niet te zwaar want ik moest nog een nieuwe wcrol ophangen en na een te intensieve training kan je geen theezakje meer tillen, echt waar.

Ik kreeg me toch een partij honger! Ik waande me opeens in Afrika. Honger, bolle buik en wachtende op de hulptroepen. Alleen het kleurtje klopte niet maar daar mag je tegenwoordig niets meer over zeggen anders krijg je gezeik. Hulptroepen kwamen niet dus toen maar naar beneden gegaan en twee handjes walnoten naar binnen gewerkt. Terwijl ik eiwitten stond te kanen moest ik opeens aan Mies Bouwman denken. Hoe zou zij staan inzake de zwartenpietendiscussie?

Na het schransen tijd voor de laatste ronde. Godskelere wat zijn sommige mensen sterk. We hebben van die apparaten waar je van die gewichten aan moet hangen. Daar hangt zoveel aan, dat krijg ik met geen mogelijkheid in beweging.


Nou, ik heb het gevoeld hoor. Drie kwartier krachttraining. Het theedrinken kwam er dus niet meer van. Alle mannelijkheid in me zorgde ervoor dat ik zwaar leed. Eiwitten was het devies. Dus hop naar de Kruidvat voor een pot poeder en mixen maar.  Volgens mij ga je gewoon naar aardbei meuren als je dat spul lang genoeg consumeert, echt waar. Dat je op de loopband staat en mensen om je heen denken "Hierzo, heb je er weer één!"

Met spierpijn nog eens gaan trainen. Dat was geen succes. De spierpijn werd hierdoor alleen maar erger. Pijnstillers hielpen geen kut en ik besefte dat No Pain, No Gain een voldongen feit is.

Ondertussen hebben ze in jouw rug gebeiteld. Ocherm. Als het maar iets goeds oplevert. Je loopt er nu wel lang genoeg mee te hannesen. Heb het wel met je te doen hoor maar jouw kennende sla jij je eigen als een echte Rotterdammert hier doorheen. Met Sniper die over je waakt.

Godskelere viel mijn laptop opeens uit. Ben ik een stuk tekst kwijt. Met mijn chaotisch brein weet ik niet meer wat ik allemaal had geouwehoerd. Oja! Deze week veel onrust in mijn hoofd. Ik ben ergens heel onzeker over en ik voel me ook wat bedroefd. Pfff. Mijn gebakje is glansrijk door de APK gekomen. Jottem!

Houd moed kanjer! 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...