dinsdag 1 augustus 2017

Schaap meldt zich

Beste Karin,

Wat las ik? (retorische vraag) Je bent weer voorzichtig aan de slag gegaan aan de kit? Wat goed van je! Ik vind het echt klote dat je herstel van de rug zo lang duurt. Ik heb het vandaag nog over je gehad toen ik met een collega van je uit Almelo en bakkie pleur ging doen. Ik vertelde trots dat ik twee keer met je mee ben geweest op patrouille en hoe tof dat was. Hij vindt Rotterdam ook een mooie stad. Terecht natuurlijk want Roffa is beslist een van de mooiste steden van Nederland. Je kan er, in tegenstelling tot Mokum, voor een schappelijk prijsje iets te nassen halen of een vloeibare boterham.

Ik mis je een beetje op Twitter maar snap ook wel dat je wellicht daar weinig te melden hebt. Wat wordt Guus al groot zeg. Ik weet nog dat je me een foto liet zien van een pluizige pup die iet wat daaps de wereld in keek. De tijd gaat eigenlijk vet snel. Behalve in de supermarkt. Als je daar eenmaal in de rij aan de kassa staat heb je het idee dat het 10 jaar later is wanneer je het pand verlaat en dus zijn je aankopen onherroepelijk bedorven.

Trouwens, ik kocht vandaag eieren en zei tegen het meisje aan de kassa dat men eieren haast niet meer durfde te verkopen. Bleek ik de grafzerk open te hebben getrokken want het blaagje wist niets. Hoe kan dat nou? Ik heb mijn eitjes aan een zorgvuldige test onderworpen en ze zijn veilig. Dus kan Schaapje weer een lekker eitje bakken. Ja toch, niet dan.

Lief, die foto van Guus en jullie diva die op de thuiskomst van een gezinslid zaten te wachten. Leuk hé, dat beestjes net als wij een ingebouwde klok hebben. Zo voel ik het oestrogeen in me naar boven komen als ik in de Kruidvat langs de Zwitsal loop. Mijn biologische klok tikt al jaren niet meer want ik ben vast besloten om geen moeder te worden. Dus ook al komt er een wolk oestrogeen in me naar boven, ik negeer het, koop een kilo blauwe orka's en begeef me huiswaarts om aldaar achter de geraniums sherry te drinken en woordzoekers op te lossen.

Lijkt me trouwens echt tof om je weer eens te zien. Op naar de grote stad met al haar avonturen en ingewikkelde systemen. Om verstrooid te vragen waar het pastaplein is. Of wel Macaronieplein. Jahaaaa ik weet dat het Marconieplein moet zijn maar als taal iets is waar je blij van wordt dan ga je er een beetje mee stoeien.

Met mij gaat het trouwens wat minder goed. Mijn depressieve gevoelens vieren hoogtij. Ik weet met mijzelf geen blijf maar word dan wel weer blij als ik foto's zie van jullie Woezels. De diva en de doerak. Ik ben blij voor je dat je weer kan doen wat je zo graag doet ook al is het op kleine schaal. Ik vind het naar dat je een beetje vergeten bent. Niet door mij hoor. Ik zal mijn favoriete Rotterdammert niet zo 123 vergeten. Jammer dat de afstand tussen ons zo groot is. Anders hadden we een bakkie kunnen doen bij Heilige Boontjes en steen en been kunnen klagen over de maatschappelijke problematiek op Twitter. Lijkt me enig. Of we gaan als duo ten strijde trekken op het WK rebus oplossen voor dummies. Winnen we glansrijk, ik verzeker je dat.

Nou, ik ga zo maar eens naar de stee want morgen moet ik naar de kappert. Ik heb zo een lange pony dat ik even dacht dat ik in Noorwegen woonde en te kampen had met het fenomeen 24 uur donkerheid. Ik oefen dus voor Samson en roep tegen iedereen wahwah. Dat levert iet wat verstrooide blikken op. Snap jij dat nou?

Ik hoop dat je snel wat opknapt lieverd. Dit is gewoon huilen met de lamp uit. Volgende keer bij de IBT niet meer met mannen smijten. Volg mijn voorbeeld en smijt met koffiekopjes, Hoewel dat dan weer geen onderdeel van de IBT is maar dat terzijde.

Hopelijk treffen we elkaar gauw een keer. Anders, doe een roadtrip naar Twente om te genieten van onze elegante sferen en onze landelijke luchten. Laat ik je de mooiste plekjes wel zien. Ja mop ook hier hebben we koffie en sjokelaaaa.

Dag dag favo Rotterdammert en ik stuur je gauw een verslag van mijn avonturen die nog op de planning staan. Ik ga o.a. naar de halve finale van onze leeuwinnen dankzij een vriend van me die kaartjes heeft gekregen. Hip toch?

Liefs uit Almelooooooo

1 opmerking:

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...