vrijdag 25 augustus 2017

Een Guus-tsunami

Hey Karin,

Hoe staat het leven daar in Rotterdam? Ik zag dat je werd bedolven onder een Guus-tsunami en dat Guus dacht dat je dat niet door had? Boef is het ook!

Volgens mij heb ik beslist een roeping gemist. Naast bier, beddengoed, ondergoed, sokken en slippers laat ik nu ook parkeerschijven verdwijnen. Zo kwam het dat ik op een drafje naar de winkel moest om er eentje te scoren zodat ik deze achter het vensterglas kon leggen.

Mijn buren hebben sinds een aantal weken een heuse buurtdisco geopend. Terwijl ik even een siƫsta hield werd ik getrakteerd op een vette beat en niet veel later kon ik ook nog horen welke liedjes ze ten gehore brachten. Nu bent ik niet bepaald het type dat uit haar plaat gaat op de dansvloer dus ik was er niet echt van gecharmeerd.

Ondertussen nog noeste arbeid verricht en het hokje van de parkieten open gezet zodat het wat kan doortochten. Dit resulteert in enige bedrijvigheid in het luchtruim want Joke vliegt graag naar de deur van de woonkamer om daar te gaan zitten krijsen.

Ik ben deze week ook nog aan de slag geweest in huis. Zo heb ik de koelkast ontruimd en mijn verzameling t-shirts van een hele grote stapel gereduceerd tot een wat kleinere stapel zodat ik niet, elke keer wanneer ik de kas open, word bedolven door een zooitje katoen.

Verder heb ik nog naar vlogs gekeken die zijn opgenomen in Rotterdam. Niet zo een dwaasheid als Flikken Rotterdam dat grotendeels in Mokum is opgenomen. Gewoon authentieke plaatjes van de mooie havenstad met alle bijzondere tentjes en toko's die het te bieden heeft. Zo vind ik de Burger Trut wel een hilarische naam voor een eettentje. Rodi schijnt echt een begrip te zijn. Daar krijg je zoveel patat dat je daar een heel Afrikaans dorp mee kan voeden. Heel iets anders dan een Haags bakkie.

Over Haagse bakkies gesproken, ik kreeg ooit ergens zo een grote mok thee dat ik er baantjes in kon trekken. Ik heb er uren van op de pot gezeten want thee drijft vocht af. Of zo iets. In elk geval was het een hele plons.

Jammer zeg, van je rug. Lijkt me echt frustrerend. Heel de dag een beetje liggen te leggen. Wat een toestand. Misschien moet je maar een schietschijf op het plafond plakken om vervolgens met een katapult daar cherrytomaatjes op af te vuren. Mot je wel een beetje mikken maar voor een agent moet dat geen probleem zijn.

Doe jij je man de groeten? Leuk dat hij je soms tagt in zijn stukjes huisvlijt waarin jij wordt genoemd. Als we elkaar weer treffen zal ik een kraamcadeautje meenemen voor Guus. Iets wat flink meurt want daar houden honden van , haha!

Nou mop! Ik wens je nog altijd een voorspoedig herstel. Misschien moet je  met je man eens naar Lourdes. Je eigen laten onderdompelen in het heilige water. Heb je zomaar ineens een paardenstaart.

Groetjes en liefs 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...