woensdag 10 april 2013

Echte kerels

Echte kerels!

Vanmiddag bracht ik een bezoek aan de Kruidvat en al snel viel één van de klanten mij op. Het betrof een man van boven de 30 die peinzend voor het schap met maandverband, tampons en inlegkruisjes stond. Haast beschaamd drentelde hij heen en weer toen hij mij in het visier kreeg. Ik vroeg hem vriendelijk of het hem lukte. Hij leek bijna in zijn eer te zijn aangetast door te brommen dat het hem prima lukte. Echter zonder iets te pakken was de vogel gevlogen. Toen ik een ander gangpad was ingeslagen zag ik dat hij terugliep naar het schap en wederom denkend voor het schap bleef staan. Ik kon het niet laten om even te gniffelen en rekende mijn paracetamol af.

Ik woon aan een soort van rondweg waar dagelijks het nodige verkeer voorbij komt. Het spelletje van "wie heeft de grootste auto" is hier niet echt aan de orde. Hier komen min of meer de basale krachten aan de orde. Wie maakt het meeste lawaai. Dit is een tafereel dat zich 24 uur per dag, 7 dagen in de week zich afspeelt. Het uit zich in wie het hardste en het langste kan toeteren. Als heel de stad in serene rust verkeerd wordt ze opgeschikt door zinloos getoeter. De lokgroep van hopeloze mannen die op zoek zijn naar een gewillige vrouw om hun donatie te doen of een kwestie van stoer doenderij?!

Vrouwen die zich bemoeien met het aansteken van een barbecue zijn voor veel mannen zeer afschrikwekkend. Vorige week liep ik de bouwmarkt binnen. Het leek wel alsof er een wolk van oestrogeen om mij heen hing. Opeens kwamen de overijverige verkopers uit alle hoeken en gaten om mij te steunen en te begeleiden in mijn aankoop van een stalen bout ter grote van een balpen.

Oerdriften van de man, iets waar wij vrouwen niets over mogen zeggen en al helemaal niet over mogen lachen.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...