woensdag 24 juni 2020

Het nieuwe normaal

We leven in een krankzinnige periode. Johan Derksen zorgde voor ophef. Met een misplaatste grap. Ach, kan ik hem niet euvel duiden sommige mensen zijn gewoon niet in staat om een grap te maken zonder een ander te schofferen.

Weet u nog, al die demonstranten die op de Dam samenkwamen om te demonstreren tegen het politiegeweld jegens gekleurde mensen, jegens racisme en discriminatie? O wat was een gors van de Nederlandse bevolking boos. Het zou een dikke middelvinger zijn jegens de zorg, Halsema de linkse droeftoeter moest aftreden en het was schande. Dat de kern van deze demonstratie compleet werd overgeslagen zei genoeg.

Diezelfde mensen stonden afgelopen zondag op het Malieveld. Geen mondkapjes, geen 1.5 meter afstand en er werd geknuffeld. Excuseer? Middelvinger? Zorg? Er werd herhaaldelijk gesommeerd om te vertrekken. Hetgeen dat niet gebeurde. De ME greep in. Dat gaf vonken. De ME zou een kind met bloemen hebben gemept. Beetje onderzoek leert dat het geen kind betrof maar een volwassen vrouw die zich vooraan in de frontlinie bevond en provocerend gedroeg jegens de ME. Hoe dom kan je zijn? Gewoon vertrekken was ook een optie geweest.

Nu wordt de politie van Den Haag weggezet als volk dat met hart en ziel in wil meppen op 'onschuldig hardwerkende mensen!' Sodemieter toch op man. Al die mensen die dit roepen wilden niets liever dan dat dit was gebeurd tijdens de BLM demonstraties. Geert Wilders eiste een waterkanon toen de klimaatactivisten demonstreerden en zijn volgers vonden het fantastisch.

Dat Akwasi domme uitspraken deed, dat is zo. Had hij niet moeten doen. Alleen wat er vervolgens aan een hetze ontstaat is amper te filmen en maakt maar weer eens duidelijk waarom dergelijke demonstraties zo hard nodig zijn. Mensen die menen te spreken namens 'het volk' wat bezielt je? Spreek voor jezelf. 'Het volk is het zat!' "Eigen volk eerst!' Eigen volk bestaat niet. De wereld is van iedereen.

Vervolgens maakt de sprekende snor een misplaatste grap en zijn sommige mensen terecht boos. Hop, daar is het leger van Johan. Johan spreekt de waarheid, Johan is de stem van, daar is hij weer, 'het volk!' Rot op joh. Als je het niet eens bent met Johan en je maakt dit kenbaar kan je rekenen op een onvervalste stroom aan haatreacties en doodsbedreigingen. Moet wel zeggen, die reacties en bedreigingen zijn in dermate slechts Nederlands getypt dat ik twijfel aan het cognitieve vermogen maar dat terzijde.

Waar gaat dit over? Het niet eens zijn met een bijna overleden mannetje dat qua poen allang binnen is en dat rijk wordt met het verspreiden van dwaze opmerkingen betreft de minderheden binnen onze samenleving. Dat het kantinevolk daar nou van smult, tja maar inhoudelijk voegt het toch niets toe? Als iemand het daar dan niet mee eens is, daar kritisch over is, dan vormt dat een vrijbrief om iemand dood te wensen, uit te schelden en aan de schandpaal te nagelen? Ik mag een boom worden wanneer ik daar iets van begrijp.

Het is toch de treurigheid ten top dat jij je medemens, die je helemaal niet kent met de dood bedreigt, enkel omdat hij of zij Johan Derksen niet mag? Wat gaat er dan in Godsnaam in je hoofd om? Wat ik ook zo vermoeiend vind... mensen die deelnemen aan een 'linkse'demonstratie zijn allemaal werkschuw en hebben nog nooit een dag gewerkt. Echt lieve lezers, dat hoor en lees ik zo vaak. Het impliceert tevens dat de 'hardwerkende' rechtse rakker meer recht heeft om te demonstreren dan die linkse nietsnut.

Ik heb al zoveel doodsbedreigingen om de oren geslingerd gekregen. Dat ik maar zelfmoord moet plegen en dat ik een NSB-er ben. Als ik voor elke keer dat me dat ter oren of ter ogen kwam een euro kreeg, dan had ik nu een mooie woning in het buitengebied van Wierden met een airco en een Audi RS7 en bestelde ik elke avond bij Thuisbezorgd.nl.

Ik weet soms niet of ik er om moet janken of dat ik het moet scharen onder verstandelijk onvermogen. Het kan me verder niet veel schelen maar het begint wel vermoeiend te worden. Al die mensen blokkeren en rapporteren. Dat je mij voor NSB-er uitscheldt, echt, kan je niets beters verzinnen? Kennelijk niet dus next.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...