donderdag 18 juni 2020

Op de thee bij de dominee #10

Soms kan je elkaar wel vinden in de liefde van God maar niet in de moderne techniek van heden ten dage. De start verliep dan ook wat chaotisch. Skype? Zoom? Ik schijn Zoom te hebben maar hoe werkt Zoom? Weet onze dominee beter dan ik. Ik gebruik het nooit. Skype soms. Alleen dat lukte nu ook niet.

Het was fijn om onze dominee weer even te spreken. Ook al vind ik een analoog gesprek toch fijner. Zoals het er nu naar uitziet is de laatste ronde van het boekje een analoog gesprek. Zelf vind ik dat toch een stuk fijner. Omdat je elkaars energie/spiritualiteit ook voelt. Plus dat huize dominee&dominee net villa Kakelbond is, met al die diertjes.

Het huiswerk viel me deze ronde minder zwaar. Hoewel er een onderwerp tussen zat dat je niet met  Jan en alleman bespreekt. Met onze dominee wel. Dat voelde wel vertrouwd. Van te voren heb ik gevraagd of het voor hem geen probleem was. Dat bleek niet het geval te zijn.

Nu is de vraag, hoe nu verder. Ik heb daar wel een beeld bij maar kan dat ook? Wil ik een doop waar heel veel mensen bij aanwezig zijn? Liever niet.Ik vind het al zo eng. Ik sta niet zo graag in het middelpunt van de belangstelling. Voor mijzelf heb ik er wel een beeld bij, maar kan dit ook en slaat het ook ergens op. Voorop staat dat ik graag wil dat onze eigen dominee mij doopt. Met hem heb ik hier in al die weken naartoe gewerkt.

Ik besef dat de laatste blogs een beetje op elkaar gaan lijken. Het is lastig om er variatie in aan te brengen. Hopelijk volgen er na de huiswerkopdrachten nog afspraken. Misschien wel over een aantal passages uit de bijbel. Hoe ik het leven voor me zie wanneer ik deel uit maak van onze Kapel, wanneer ik gedoopt ben.

Het houdt me wel bezig. Ik mis onze kerk ook best wel. We mogen vooralsnog niets. Hoe gaat dit straks? 100 man, wie wel en wie niet? Ik verlang er naar om weer naar de kerk te mogen gaan. De sfeer, betreft mijn ritme. Het valt zo in het eindeloze niets op dit moment.

Onze dominee heeft altijd een rustgevende werking op me. Geen idee hoe hij dat doet. Ik ben de laatste dagen heel erg moe en lusteloos. Lig het liefst heel de dag in bed. Er zijn dagen dat ik al om 17:00 naar bed ga en dan de volgende dag rond 07:00 mijn bed uitkom. Die eindeloze leegte. Ik wil iets om handen hebben. Heel graag in onze kerk. Al is het maar iets als stoeltjes soppen of de parkeerplaats vegen. Papier en afval uit de bosjes verzamelen.

Hoe ook, het was verder wel weer een goede sessie. Het deed me goed. Het duurde door de omstandigheden wat langer dan normaal. Dominee, als je dit leest, sorry! Het is allemaal zo een gedoe. Zondag gaat de vrouw van onze dominee voor. Ik ben woest benieuwd. Onze dominee is ook benieuwd wat ik er van vind.

Enfin, half 5 op dit moment. Morgen toch maar weer iets gaan ondernemen. Lekker naar buiten bijvoorbeeld of naar het Notterse Ei. Wanneer het daarvan komt weet niemand maar je hebt wel 10 biologische eitjes voor 2 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...