dinsdag 6 februari 2018

Sporten met Eef deel 12

Hallo allemaal!

Toen ik vanmorgen de stee uit hupte om ongegeneerd uit een pak melk te slobberen zag ik dat de ruiten van mijn auto stijf bevroren waren. Nogal wiedes, het was op dat moment -3. Dit soort Siberische taferelen rieken naar een Elfstedentocht. U weet wel, met kniepertjes, kruisjes, warme chocolademelk en vaseline op de toet.

In de groepsapp van onze bende had ik al voorzichtig gepolst wat onze bendeleider van de huidige stand van zaken vond. Gezien dat binnen onze bende alle vrouwen moeder zijn behalve ik waren de suggesties betreft kleding al snel een feit.

Het moederschap is aan mij niet besteed. De laatste keer dat ik een baby vast had begon het zo hard te schreeuwen dat de buren dachten dat het luchtalarm afging en waren ze naar de schuilkelder gesneld.

Maar, het is vandaag dinsdag dus dat betekent dat we het luie zweet er weer uit mochten werken. De sportzusjes waren er weer en deden, zoals alleen zij dat kunnen, hun intrede. Onze opperbevelhebber was er ook. Hij kwam even poolshoogte nemen. Als zo een wolk oestrogeen het hoofdkwartier betreedt moet je uiteraard wel even kijken of alles goed verloopt.

O en we hadden een infiltrant in ons midden. Eentje van een andere bende. Moest het even kalm aan doen dus kwam ze bij ons terecht. Zo vertrokken we vol goeie moed, linea recta de kou tegemoet. Joggen op één plaats terwijl je bokst, squads, lunches en lopen als een krab. Helaas was onze steltloper er niet bij want zij is daar echt fenomenaal goed in.

We hebben inmiddels ook al een fanbase opgebouwd want, terwijl wij ons aan het uitsloven waren, werd er diverse malen naar ons geclaxonneerd.  Een van onze bendeleden vertelde nog een donders spannend verhaal dat zij had meegemaakt. Hemeltjelief! Wat een avontuur.

Helaas waren er ook wat bendeleden afwezig. Toch was het weer een geslaagde training. Want, wij kunnen dat!

Dag dag en tot de volgende ronde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...