dinsdag 29 september 2020

Op de thee bij de dominee #15

 Het is herfst lieve lezers en vandaag is dat goed te merken. Het is frisjes, het regent en echt licht wil het ook niet worden. Kortom de ideale omstandigheden om met Tieske te gaan wandelen. Die daar zo geen zin in had. Haha. Schatje is het toch. Mevrouw wist niet hoe snel ze moest plassen en kakken. 

Enfin, op de thee bij de dominee. Werd weer een glas water. Ik was binnen de kortste keren in tranen. O man. Onze dominee kijkt altijd dwars door me heen. Hij is goed met mensen. Ik niet echt. Het is wel fijn dat iemand je zo goed kent en weet aan welke touwtjes hij moet trekken. Mijn hoofd zat nog zo vol. Ook na aanleiding van de dienst van afgelopen zondag. 

Het is echt dat welkom voelen, de woorden van de dominee maar ook hoe de medekerkgangers op me reageren. Hoe Kirsten op me reageerde. De lof die ik van hen kreeg over mijn schrijven betreft het geloof en wat ik had geleerd. 

We hadden het ook over de afgelopen dienst. Ik was daar zo boos over en verdrietig. Eigenlijk zou ik nog wel met die dominee daarover in gesprek willen maar dat zal wel niet heel gebruikelijk zijn. Gelukkig kon ik bij Kees mijn hart uitstorten. (wat ik een volstrekt vreemd gezegde vind) en luisterde hij naar me. Wat niet wil zeggen dat hij me gelijk gaf natuurlijk. Ik kan tegen onze dominee zeggen wat ik denk, dat is wel fijn. 

Ondertussen likte Tieske mijn benen brandschoon. Raar beest is het toch. Met onze dominee ook Marcus besproken en hoe Jezus omging met het volk en wat hij eigenlijk zei. Marcus is op zich geen moeilijk boek maar Eva presteerde het om de twee meest ingewikkelde hoofdstukken eruit te pikken. Marcus 12 en 13. Ik had mijn nieuwste bijbel meegenomen. Die heeft onze dominee zelf ook. Alleen die van onze dominee is wat meer versleten. Haha. Kees had er vertrouwen in dat er in die van mij ook nog voldoende gelezen gaat worden. Reken maar van ja. 

Het is wel spannend allemaal. Daar kan geen Tieske knuffelen tegenop. Gedoopt worden is niet zomaar iets. In onze prachtige Kapel. Met haar fijne gemeenschap. Het begint steeds meer vorm te krijgen allemaal en dat maakt het extra spannend. Weldra is het zover. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...