donderdag 21 juni 2018

Sporten met Eef deel 24

Hallo lieve lezers,

Volgens mij denken sommige van mijn volgers dat er iets mis is met mijn performale intelligentie. Met al die onzin die er uit mijn klapcomputer komt gerold kan ik me voorstellen dat men daar aan gaat twijfelen.

Goed, vandaag was ik Remi. Mien hier was de enige die op het lijstje met deelnemers stond. Ik had vandaag al een topprestatie geleverd door op lumineuze te ontsnappen aan een polonaise. Daar ging ze, op een drafje richting de droge worst.

Goed, terug naar de training. Vandaag mocht ik meedoen met de groep van de Fransman die uiterst in zijn nopjes was omdat Frankrijk had gewonnen. Hiep hoi! Voor Frankrijk nog éénmaal troelalala!

Na een warming-up was ik al half gecremeerd want ik was gekleed op een buitentraining. Dan is zo een lange broek gewoon gillend warm. Na een warming up begonnen we aan een circuitje. Gewoon d'r an met de lippe. Zwaaien met een kettlebel, leunen op een wiebelig soort van geval, kistje op-kistje-af, sjouwen met 6 kilo op je nek, Squads doen en trekken aan een stukkie latex, iets ingewikkelds met een bal en steppie op, steppie af.

Dat per onderdeel 40 seconden lang. 15 seconden rust. Dus veel tijd om tussendoor water te slobberen was er niet. Na dit alles enige tijd te hebben gedaan was het tijd om aan het gemeentebier te gaan en daarna nog even cardio te doen. Mien op de ligfiets. Nadat ze haar Dopper bijna vacuüm had gezogen van de dorst.

Hierna gingen we nog een ronde buikspieroefeningen doen. Lieve help, ik ben zo onhandig dat mensen hun adem al inhouden als ik op een roltrap sta. Kan je nagaan dat men spontaan aan de beademing moest toen ik liep te stuntelen.

Pieter was ondertussen al vertrokken en de Fransman leidde het geheel tot een voorspoedig, warm en dorstig einde. Terwijl ondertussen het wel en wee van de voetbal werd besproken. Ik heb maar niet gezegd dat ik voor de Duitsers ben. Ja ssssst.

Het was een leuke training. Wel intensiever dan onze reguliere bootcamp. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...