woensdag 29 augustus 2018

Een grote stap?

Dag befgajes, landrotten, zeevaarders, plebs, klootjesvolk, kakkers en bakfietsmoeders,

Daar zit ik dan. Mij afvragende hoe het verder moet met mijn toekomst. Men zei het al eerder tegen me, ga een boek schrijven. Vandaag wees mijn fysiotherapeute me er nog eens op. U weet wel, die met de FC Twente broodtrommel. Het is een idee dat al langer in mijn hoofd rondspookt. Hoe tof zou het zijn om wat je het liefste doet om te zetten tot iets fysieks als een boek?

Met al mijn kolderieke avonturen, autistische visie op het leven en het talent om altijd en overal er vrolijk op los te blunderen moet dat toch iets kunnen worden. Mijn verhalen over hartenpijn, snotterend in mijn Mini Mouse pyjama. Het gebeurde nog recentelijk. Toen bedacht ik me dat de Klenex-uithuillijn misschien ook een idee kon zijn als heel dat boekenidee mislukt.

Ach en wee jammerde ik. Weer had die schobbejak van een Cupido een grote fout gemaakt. Als ik dat stuk verdriet tegenkom draai ik hem eigenhandig de nek om. Wat zijn dat voor een praktijken? Als de politie zo vaak mis zou schieten als Cupido was de overbevolking in één klap opgelost. Schot in de roos dacht ik zo.

Terugkomende op dat boek. Men zei het al zo dikwijls. Alleen hoe zet je zoiets om tot een plan? Hoe bundel je al die verhalen die je in hoofd hebt tot een goed lopend geheel zonder dat de lezer van hort naar haar gaat in je verhaal. Zou wel mooi aansluiten op hoe mijn gedachtegang is maar dat terzijde.

Soms moet je durven in het leven. Ik twijfel al zo lang. Ik wil al zo lang geld verdienen met wat ik het liefste doe. Schrijven. Ik schrijf links en rechts wel wat voor o.a. de Schik maar dat is liefde voor het vak. Daar verdien ik louter lof mee. Van tante Hanny die me heeft gepikt van een ander clubblad. Haar charme offensief is onovertroffen.

Met verse thee en baksels van manlief krijgt ze het telkens weer voor elkaar dat je toch de opdracht aanneemt. Nu klink ik ondankbaar, het is reuze leuk maar soms beland ik in situaties dat ik het liefste met de armen in de lucht hysterisch rondjes zou willen rennen.

Inmiddels weet tante Hanny dat je meer vliegen vangt met honing dan met pek dus heeft ze: volksdansen van het lijstje ideeën voor Eef geschrapt. Waarvan akte. Mijn dank is groots.

Hoe ik tot het idee kwam om er meer werk van te maken? Maandag jongstleden zat ik met een knotje op het hoofd naar We Zijn Er Bijna te kijken. Genietend van bejaarden die kamperen. Dan heb je het wel gemaakt hoor op 32 jarige leeftijd. Dus:

Mensen, hebt u tips, trucs of ideeën? Drop het in de reacties of mail naar ejungjohann@outlook.com

Groetjes Eef 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...