donderdag 8 maart 2018

Sporten met Eef deel 14

Dag allemaal!

Vandaag was het weer zover. De manschappen waren in opperste staat van paraatheid. Men stond op scherp. Na een week vakantie mochten wij bendeleden weer aantreden, hetgeen dat we in grote getale deden.

Met maar liefst 2 man sterk gingen we met onze bendeleider op pad. Het was die dag een stralende dag geweest. De zon scheen zich ter barsten, de vogeltjes roken de lente en ik liep voor de zoveelste keer voor nop naar de ondergrondse vuilcontainer. Kortom, wat kon er nog mis gaan?

Daar gingen we, zonder de led-verlichting. Wij gaven al genoeg licht van onszelf. Althans ik, want ik had die dag een chemisch drankje langs de amandelen laten klotsen. Hatsjikidee.

Flo had pionnen meegenomen en we waren woest benieuwd wat we daar mee gingen doen. Omdat hij geen bal bij zich had werd het dus geen voetballen. Jammer. We zetten koers richting de parkeergarage. U weet wel, waar we ten tijde van bittere kou op de grond oefeningen lagen te doen terwijl de rest van Nederland kalmpjes bij de haard naar onze staatstelevisie zat te gluren,

Enfin, aldaar begon het festijn. De bergpas was weer onderdeel van het geheel. Heuvel op, heuvel af en alles in kordate pas. Naja kordaat, bij mij was het uiterst wiebelig. Mijn evenwicht en ik zijn geen homies. Ik moest goed opletten anders was ik pardoes ter aarde gestort.

De andere deelnemer had meer souplesse en liet zien hoe je het moest doen. Leuk, een voorbeeld voor hoe het moet en voor hoe het niet moet maar geen toeschouwers om het aan te tonen. Het leven is niet eerlijk. Nadat we onze benen hadden getraind werd het tijd voor de buikspieren.

Daar had Flo een aantal oefeningen voor in petto. Oef! Volhouden dames was dan ook het devies. Ondertussen zweette ik me de pleuris en besloegen mijn brillenglazen. Alles of niets mentaliteit. Mooi, zo in de loop naar de derby van komend weekend.

Het was weer een leuke training. Het was wel knus zo met drie man. O en die pionnetjes, daar had Flo een parcours mee uit gezet en je moest hollen. Waar het niet dat het ter plekke bacon slippery was door de vochtige stenen. Dus zorgen dat je de onderkant je landingsgestel onder houdt.

Op naar de volgende training

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op de thee bij de dominee #25

 Het is triestig weer. Miezerregen en niet uitgesproken warm. Met de leenauto naar Wierden! Tieske ophalen voor een wandeling en daarna babb...